veelgestelde vragen

Veel Gestelde Vragen

Uw vlucht
Vluchttijden
Aanwezigheid luchthaven
Online inchecken
Stoel reserveren
Ruimbagage
Medicijnen
Alleenreizende ouder
Zwanger
Baby's & Kinderen
Huisdieren
Tussenvoegsel en achternaam aan elkaar geschreven
Herbevestigen vlucht
Kofferlabels
Vliegangst
Reizen met een beperkte mobiliteit
Vluchtinformatie

Stoel reserveren

Voor het reserveren van een stoel rekenen de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten. Deze kosten variëren per persoon per enkele reis, afhankelijk van de stoelkeuze, bestemming en de luchtvaartmaatschappij. Vliegt u met Corendon, Transavia of KLM, dan kunt u vooraf bij de betreffende luchtvaartmaatschappij stoelen reserveren

Let op: Vliegt u met een andere maatschappij, dan is het niet mogelijk om vooraf stoelen te reserveren.

Corendon (Dutch) Airlines
Indien u vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kunt u vanaf 6 weken tot 5 uur voor vertrek uw stoel reserveren via de website www.fly.corendon.com. Indien vooraf geen stoel wordt gereserveerd, wordt automatisch een stoel toegewezen. Op de luchthaven kan dit niet meer gewijzigd worden. Dit geld voor alle CND-vluchten en CAI-vluchten vertrekkend vanaf Amsterdam

Indien uw vlucht twee bestemmingen aandoet (een tussenlanding) is het niet mogelijk om online stoelen te reserveren.

Transavia
Bij Transavia kunt u vanaf 6 weken tot 48 uur voor vertrek uw stoel reserveren. Dit doet u met uw 7-cijferig boekingsnummer van Corendon dat op uw factuur staat Stoel reserveren? klik hier .

KLM
Nadat u uw boeking heeft gemaakt, ontvangt u de KLM boekingscodes. Deze codes vindt u terug op uw factuur. Hiermee kunt u direct voor uw heen- en terugvlucht tegen betaling een stoelnummer reserveren.

Heeft u de factuur al ontvangen, maar staan hier geen codes op? Dan zijn deze op dit moment nog niet bij ons bekend. Wanneer wij uw boekingscodes van KLM ontvangen, sturen wij u direct een nieuwe factuur met de juiste gegevens.

U kunt uw stoelnummer reserveren via www.klm.nl. U gaat naar "Mijn reis" en kiest voor "Met mijn boekingscode".

Indien het u niet lukt om een stoelnummer online te reserveren, betekent dit dat KLM de nog beschikbare zitplaatsen uitsluitend nog tijdens de online check-in (vanaf 30 uur voor vertrek) of daarna op de luchthaven vrijgeeft.

Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen verwijzen we u naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor de actuele informatie hieromtrent.

Onderstaand ziet u waar de boekingscodes op de factuur zijn terug te vinden.